На пословима истраживања и развоја у 2013. години било је запослено 1 014 особа, са пуним и краћим од пуног радног времена, од чега је 456 жена, односно 45,0%. Број запослених могуће је изразити и помоћу еквивалента пуне запослености и тако добијамо да је у 2013. години пуно радно вријеме на пословима истраживања и развоја билa запосленa 708,1 особа.
У истом периоду на пословима истраживања и развоја, на основу уговора о дјелу или ауторског уговора, биле су ангажоване 323 особе, од чега је 97 жена. Изражено еквивалентом пуне запослености, на пословима истраживања и развоја пуно радно вријеме било је ангажовано 114,7 особа.
Од укупног броја запослених, највеће учешће имају истраживачи (66,6%), техничко особље (11,1%), стручни сарадници (9,0%), остало помоћно особље (7,8%) и рукoводеће особље (5,5%).
Највећи број истраживача запослен je у сектору високог образовања (76,0%), пословном сектору (22,1%), државном сектору (1,9%), док у непрофитном сектору нема запослених истраживача.
Када се посматра научна област истраживачког рада највећи број истраживача запослен је у области Инжењерство и технологија (38,5%).
У укупном број ангажованих на пословима истраживања и развоја највеће учешће имају истраживачи (85,4%).
Највећи број истраживача ангажован је у сектору високог образовања (50,4%), државном сектору (25,7%), непрофитном сектору (20,7%) и пословном сектору (3,3%).
Када се посматра научна област истраживачког рада, највише истраживача ангажовано је у области Друштвене науке (39,9%), а најмање у области Медицинске и здравствене науке (2,2%).
Бруто домаћи издаци за ИР у 2013. години износили су 49 035 000 КМ, од тога су текући издаци износили 12 487 000 КМ (25,5%), а инвестициони издаци 36 548 000 КМ (74,5%).
Бруто домаћи издаци највећи су у области Природне науке (71,3%) и Инжењерство и технологија (18,8%). Научна област одређена је према претежној области, односно области у којој ради највећи број запослених на пословима истраживања и развоја.
Највише утрошених средстава за ИР било је намијењено истраживању и експлоатацији Земље (65,6%) и општем унапређењу знања (16,4%).
|