УНЕСКО је 1994. године прогласио 5. октобар за Свјетски дан учитеља, у спомен на исти датум из 1966. године када је потписана Препорука о статусу учитеља. Овај дан обиљежава се у више од стотину земаља у свијету.
Образовна интернационала, свјетска федерација синдиката стручњака у образовању, са сједиштем у Бриселу, вјерује да би Свјетски дан учитеља требало да буде међународно признат и да се обиљежава у цијелом свијету. Напори Образовне интернационале и њене 401 чланице, допринијеле су међународном признавању и обиљежавању тог дана широм свијета.
Свуда на свијету, квалитетно образовање буди наду и обећање бољег животног стандарда. Међутим, без компетентних и мотивисаних учитеља нема ни квалитетног образовања.
Циљ Свјетског дана учитеља је да се подстакне подршка за наставнике, како би се осигурало да ће учитељи и даље испуњавати потребе будућих генерација, учитеље извући из полуанонимности и да им се да друштвена важност коју заслужују, као и истицање важности рада свих учитеља и наставника и њиховог доприноса развоју друштва у цјелини.
Пандемија КОВИД-19 значајно је утицала на изазове са којима се суочавају већ преоптерећени образовни системи широм свијета. Није претјерано рећи да се свијет налази на раскршћу и да сада, више него икад, морамо да сарађујемо с наставницима како бисмо заштитили право на образовање и увели га у ситуацију насталу као посљедица пандемије.
У Републици Српској у школској 2019/2020. години у основном и средњем образовању образовало се 125 537 ученика, са њима је радило 12 156 наставника, а 69,1% су чиниле жене. Просјечан број ученика по једном наставнику у основном образовању је 11 ученика, док је у средњем образовању 10 ученика.
Наставно особље у основним и средњим школама, школска 2019-2020. година
|